דירה למשפחה

או איך הפכנו דירת מחיר למשתכן לבית חלומות?

הם זכו בהגרלה וקיבלו את האפשרות לרכוש לעצמם דירה! בפרויקט של מחיר למשתכן לא ניתן לבצע שינויים במהלך הבניה ולכן היה להם חשוב לשלב אותי כבר בשלב בחירת הריצופים – כדי לפרק כמה שפחות אחר כך.

כבר בהתחלה בנינו סדר עדיפויות בהתאם לתקציב. היה ברור שננסה להיצמד כמה שאפשר לסטנדרט כדי לחסוך עלויות, הריסות ועיכובים לאחר הכניסה לדירה. אבל, במטבח – ניתן את הכל!

בעזרת גיבוש לוח השראה, ובחירת ריצופים וחיפויים בהתאמה (והכל מהסטנדרט!) – נשאר תקציב למטבח מפנק ולא מתפשר.

האתגר העיקרי היה להחליט איפה נתלה את הטלויזיה? הישיבה בסלון תהיהעם הגב למטבח או עם הפנים אליו?כדי להחליט, הכנתי להם הדמיה של 2 האופציות ועשינו רשימה של יתרונות וחסרונות לכל אופציה. בגלל שהיה חשוב להם לייצר מבט פתוח בין כל האיזורים של החלל הציבורי, החלטנו לא לשבת עם הגב למטבח.

כל חדר קיבל חשיבה ועיצוב שמתאימים למי שחי בו. למשל, בפגישה עם הבנות (6,7) הצגתי להן אופציות לטפטים והן בחרו את מה שאהבו. הרי בסופו של דבר זה החדר שלהן, זכרונות הילדות שלהן – אני פה כדי לחבר את הכל בהרמוניה…

עיצוב של דירת מחיר למשתכן כוללת מספר אתגרים, כדי שהתהליך יהיה מוצלח כדאי לקחת את כל המגבלות בחשבון ולהערך בהתאם מתוך ראיית העתיד – סוף מעשה במחשבה תחילה. כי כשהשכנים נכנסים אליהם ואומרים שזה הבית הכי מיוחד בבנין, לא מאמינים שהבחירות הן מהסטנדרט של הפרויקט ושהם לא שינו משהו במבנה של הדירה – אני את שלי עשיתי!

פרויקטים נוספים